Здравствуйте, гость ( Вход | Регистрация )

> Ультима онлайн в настоящее время., Тренды, актуальность, идеи, возможности, креатив.
John
сообщение 31.3.2014, 1:19
Сообщение #1


**

Группа: Пользователи
Наличность: 0
Пользователь №: 16.708
Возраст: 27



Доброго всем дня. Рад что форум до сих пор существует (повторяюсь) спасибо администраторам.
Ранее в конце 90-тых я играл в эту игру и занимался скриптингом для Sphere. Помогал действующим шардам и писал свой, свои... Сегодня больше в качестве ностальгии мои мысли частично вернулись к игре. (Не играю в игры уже лет 10 точно), я хочу поинтересоваться у вас скриптеров, игроков и кем бы вы нибыли следующими моментами.

Я подумываю или может быть где-то мысленно гуляю возле запуска проекта, хочу узнать насколько сейчас актуально запускать сервер по ультиме, чем можно удивить сегодняшнего игрока и какими идеями можно выделиться из толпы и быть оригинальным. Хочу послушать ваше мнение. У меня есть бюджеты на рекламу и хороший хостинг не думаю что будет проблемой. Сейчас я бы хотел с вами познакомиться и обсудить возможности, может быть у вас есть идеи или желание поучаствовать в интересном проекте.

Я не говорю на 100%, что собираюсь открывать новый шард, сейчас я просто хочу обсудить все интересующие меня вопросы и в теории разложить все за и против. Как я понял сегодня основное количество онлайн игроков играют на старых ныне работающих серверах их я насчитал 4 стоящих по тем годам, на сколько они стоящие сейчас я не могу говорить. Их идея это бесплатный сервер оси в рунете как было модно ранее скажем так это даже не тренд а классическая ситуация.

Как вы считаете на сколько актуален сейчас вариант бесплатного оси? вариант пвп арены? Или скажите ваше мнение, чего вы считаете актуальным? У меня в голове есть идея которая ранее не была реализованна, но насколько она актуальна я судить не могу и еще не доконца ее разложил у себя в голове (не то что бы на бумаге и уже в файлах шарда).

Какое количество онлайн игроков на ваш взгляд возможно будет собрать на интересный проект? Я сразу хочу заметить что я бы его развивал не с целью заработать деньги, а сколее возродить ностальгию и собрать даже по возможности старых игроков с таких севером как Dragon World, Evil Lands, Abyss, Oscom и другие (разумеется игроков конца 90-тых, начала 2000-ых).

Как вы считаете на какой базе сферы сегодня актуально делать шард и почему вы так считаете? Актуальна ли сейчас 51a и 55i? (актуальные в те времена) или уже сегодня более актуальны другие эмуляторы?
Пользователь в офлайнеDelete PostОтправить личное сообщение
Вернуться в начало страницы
+Ответить с цитированием данного сообщения
 
Ответить в эту темуОткрыть новую тему
Ответов
Narayan
сообщение 31.3.2014, 5:16
Сообщение #2


**********

Гарант UoKit
Сообщений: 2.848
Регистрация: 28.3.2007
Группа: Супермодераторы
Наличность: 15513
Пользователь №: 9.591



Классика актуальна у зарубежных игроков эпохи ренисанса и пре аоса. Если ты хочешь возродить классику ру фри серверов 2000г., то это не актуально и не интересно, т.к. все равно люди хотят чего-то нового и увлекательного.

Скажу одно, что за все существование ультимы, никто так ниразу и не сделал сервер RunUo полностью кастомный как делают сервера на сфере. Т.е. убрать все резисты, убрать дьябло лут, абилки, новые спеллы и сделать что-то интересное и необычное. Вот на таком, лично я бы, поиграл.


--------------------
Пользователь в офлайнеDelete PostОтправить личное сообщение
Вернуться в начало страницы
+Ответить с цитированием данного сообщения
el cabra
сообщение 31.3.2014, 13:33
Сообщение #3


*****

Группа: Пользователи
Наличность: 0
Пользователь №: 12.007



Цитата(Narayan @ 31.3.2014, 5:16) *

Классика актуальна у зарубежных игроков эпохи ренисанса и пре аоса. Если ты хочешь возродить классику ру фри серверов 2000г., то это не актуально и не интересно, т.к. все равно люди хотят чего-то нового и увлекательного.


Не правда. Русских сверщиков так же привлекают воспоминания и ностальгия как и бывших игроков OSI. Иначе бы не играл бы никто на одних и тех же сферах, а требовали бы по настоящему что-то другое.


Цитата(Narayan @ 31.3.2014, 5:16) *

Скажу одно, что за все существование ультимы, никто так ниразу и не сделал сервер RunUo полностью кастомный как делают сервера на сфере. Т.е. убрать все резисты, убрать дьябло лут, абилки, новые спеллы и сделать что-то интересное и необычное. Вот на таком, лично я бы, поиграл.



Я тоже никогда не видел чтобы русскую сферу делали по настоящему уникальной, без кислотно-токсичных цветов, что портят зрение, без маркетов, где люди сидят днями и ночями, тем самым ворам ничего не остается делать + мир в целом не используется ибо все сидят в одной локации и прыгают из портала в портал, без аркадной ПвП системы и т.д.

Что ты имеешь в виду под "полностью кастумный"? У меня есть лично на машине сборки где кастум систем (в том числе и систем городов, фракций, ПвМ и т.д.) столько, что ни одной Сфере не снилось (во всяком случае не в том объеме).

Это раз. Во вторых, с чего ты взял, что РанУО это обязательно резисты и пр. По дефолту да, там АoS/ML стоят, но большинству игроков не нравится эти эпохи и предпочитают базировать сервер на более ранней, олдскульной, и делается это заменой всего одной строчки в скриптах, и пропадают и резисты, и всплывающий текст, и многое другое. Про преимущества Ранки перед Сферой я вообще молчу, те кто работал на эмуляторах и так все знают. Взять хотябы этот старый лист сравнений:

Код
1) Sphere uses a text based saved world which is both slow to process and save, as well as large.
Runuo uses a binary based world, which is approximately 6x smaller, and about 12x faster to load.

2) Sphere uses a propietary scripting language, which is interlocked into its hardcore which is
C++, causing problems.  RunUO is coded in C#, both core and source scripts.

3) Sphere must convert its scripts into usable code in memory, causing excessive CPU cyles.  
RunUO compiles it's source scripts into a DLL, which is then loaded to become part of the emulator.
There is no conversion, nor a real-time script updater to cause extra CPU cycles.

4) Sphere allows for dynamic script updates using Resyncs.  RunUO must be restarted, which is the same
as freezing the world, except the client is disconnected and must reconnect.  Support for dynamic updates
could be coded, although is not neccessary.

5) Sphere scripting is limited to what is coded to be accepted by the core.  RunUO is limited to the
power of the language of C# (which is very little).  Also RunUO potentially could support VB,C++,Java
Delphi, Cobol, C, and any other .NET supported languages.

6) Sphere is approximately 85-90% hardcoded in C++.  RunUO is approximately 12% C# core, with 5%
of the core being overridable or modifiable.

7) Sphere has approximately 15-35 second world saves with high amounts of players and items.
Runuo barely hits 8 seconds.  While system dependant, they are still significantly higher.
This was done with the same playerbase.  Sphere had 100 online with 1 million items, RunUO the same.
The account amounts were the same, approximately 4,000 accounts, each account with 5 characters logged out.

8)* Sphere is approximately 23% completed with AOS.  RunUO is 99% completed. (preference)

9) Sphere requires approximately 4x more memory than RunUO for 1/2 the amount of items, decorations, players
and NPCs.

10) Sphere has hardcore bugs which are not fixable.  RunUO may have one, although it is unlikely.

11) Sphere's IP firewall is bugged and does not work.  RunUO's works perfectly.

12) Sphere requires heavy remodeling of a system when changed from hardcode to script.  RunUO
does not.  Since the languages are the same, they can just exclude the file and put it into the
Scripts directory.

13) Sphere has tags for all items mobiles and players, as well as accounts.  RunUO can be coded to
have these if the shard administrator wants them.  RunUO also comes with built in tag and comment support
for accounts.

14) Sphere barely has item detection support (to find an item within x tiles).  RunUO has full support
for this.

15) Sphere has no scope for variables.  RunUO uses C++ Style OOP scopes for its variables.

16) RunUO can be coded to interact with web servers, including paypal, worldpay, and other services which
may help the production of the shard.  Sphere will never have such support interlocked into it.

17) RunUO can be coded to interact with AIM, IRC, ICQ, or any other communication software.  Sphere cannot.

18) RunUO has a built in search engine for items in-game.  Sphere does not.

19) RunUO has full batch command support.  Sphere only has the nuke command, which does not work as well as
it should.

20) Sphere uses Types, where it is impossible to combine types, or modify a hardcoded type.  RunUO has
no such problem.  An item can be comprised of many interfaces or parent items, and is not hardcoded.

21) Sphere's magery system is hardcoded, and cryptic when it comes to customization.  RunUO's is 0% hardcoded
and fully customizable.  This includes necromancy, and chivalry (if you want to use those)

22) Sphere has no goal when it comes to a default type of gamestyle.  RunUO has chosen an OSI clone although
reserves the power to the admin of the shard to change anything they want virtually.

23) Sphere's gumps run at appromixately 1.75x slower than RunUO, and does not contain the same power
and dynamic functionality.

24) Sphere's syntax is bugged, preventing the ability to test many features.  RunUO has no syntax bugs
considering it uses an actual coding language.  Sphere's syntax and features being interlocked will
always cause problems because new features are always added to progress.

25) RunUO supports hashs as part of C#, Sphere does not have any such system.

26) RunUO can be programmmed to automatically restart when a script is updated on a schedule.  Sphere
cannot be programmed to do such a thing.

27) RunUO has full binary, xml, and text (with unicode) file read/write support.  Sphere has no support.

28) RunUO has full support of the house customization system.  Sphere has no support, nor will it ever.

29) RunUO has full support of custom maps.  Sphere has trouble with certain map dimensions.

30) RunUO supports up to theoretically, thousands of facets. Sphere has trouble with just trammel.

31) Sphere has a spawning system with no interface.  RunUO has a spawning system where you could make
a dynamic quest in-game.  Or you can use a system with just a regular spawner that supports up to 10
objects.

32) Sphere uses cryptic TDATA and MORE attributes which you have to memorize for every item type.  RunUO
uses descriptive variable properties which can be referred to easily since they are created and used in
script (not hardcode).

33) RunUO supports arrays of any datatype.  Or an arraylist of multiple datatypes.  Sphere has no support
for any type of array or structured datatype.

34) There is no stable version of sphere meant to be used on a live shard.  Almost all versions of RunUO
up to the newest, are meant to be used on a live shard and have never crashed using a fresh install.

35) RunUO has packet throttle regulation for movement of players (and/or staff).  Sphere claims to have this
although tests show that gear still works.  Runuo's has been compromised for speedhacks, but this is still being
worked on, and progress is going well.

36) RunUO can be coded to have support for custom clients, or other protocols connecting to it.  Sphere
will never have this support.  It is said to have some Iris specials, although they are hardcoded and
consequently not modifyable.  The Iris support is also unknown.

37) Sphere is submissive to certain requests by the client (fixed in general), causing exploits like injection
and its variants to seep through.  RunUO has no such problem.

38) RunUO can be coded to have a full web server integrated into it with ASP.NET and ADO.NET support.  Also with
a feature similar to MyUO.  Sphere will never have this support.

39) Sphere has ODBC or some type of database support, although it is said to not be working.  RunUO works
with databases via its MyUO clone called MyRunUO.  And can be coded to use databases in any way needed.

40) Sphere changes its syntax to support more complex or "stable/effecient" coding.  RunUO's language (C#)
will never change.  In the event that it does, it will ALWAYS be backwards compatible.  And the language
changing is up to microsoft.

41) Sphere has linux support which is fairly buggy, and quite possibly discontinued.  RunUO will have support
for other operating systems as clones for the .net framework are released.

42) RunUO has the power to support a full clone of factions and the resource allocation ability to support a large playerbase
(300-500 players online) participating in such a system.  Sphere will never have script based support for this,
and most likely, never dev or hardcore support either.

43) Sphere only supports timers with items that have them.  Timers do not work in backpacks or bank boxes (on purpose?)
and do not pass arguements, making them very limited.  RunUO has full timer support which can be linked to type actions
and arguement passing, allowing a coder to do anything.

44) Sphere loop and recurse support is not completed, nor does it work for the current support.  RunUO has various
loops and recurse support including while, for, foreach, do while, etc.

45) Sphere has limited trigger support using the @Trigger system.  Theoretically you can make new triggers although
it gives console warnings because its not built in.  RunUO uses methods for triggering, and has full support due
to using a real language, for more triggers, and methods.

46) Sphere has limited support for new skills becuase they are mostly hardcoded. While RunUO has full support for
new skills.  And with edited skill mul files, will be fully displayable by the client.

47) Nothing -

48) Sphere has very little region support other than what is hardcoded (attributes) and tags.  RunUO has support for
custom regions, custom region triggers, and tags (if you wanted them).

49) RunUO can be used to code fully automated tournament system (as an example of its power).  Such a system is very
difficult, if not impossible to make in Sphere.

50) Sphere's targeting system only works through items and you cannot target the ground or a static item and retrieve
mul data about it.  Also it does not support arguement passing.  RunUO can do all of that and more.

51) RunUO has path generation for NPCs so that they do not get stuck.  Sphere's NPCs get stuck quite often through
easy player tricks in certain area.

52) Sphere AI is almost completely hardcoded.  None of RunUO's AI code is in the core, allowing you to control how
your NPCs act down to the movement.

53) Sphere skill gain is heavily limited in manipulation and versatility when it comes to customization.  It is possible
to fully modify skillgain, although this is cumbersome, and makes the shard slower.  The real gaining of skills is done
partially in the core.  RunUO's skillgain is fully scripted, and therefore recodable at any level with no degredation of speed
or preformance.

54) Sphere core is the only supported portion of a release candidate.  The scripts are not priority.  This concludes that since
the core requires scripts to run, the core is not RC but in fact at the same state as the scripts.  Had the script support
been discontinued, then the release would be considered RC.  RunUO core and scripts are always supported and the versioning
reflects both portions of the release.  Also, the release is never split in order to decieve users into what to download
and how to get the emulator to work.

55) RunUO's community has over 50,000 members, with over 15,000 of them active everyday on the forums and iRC channel (combined).
Sphere barely has 10% in member count, with even less in ratio with activity.  Their boards do not cater to people who have lost
their login or somehow cannot login.

56) RunUO has support for event based coding through C#.  Sphere will never have this support.


По теме, создавать профита ради что либо "уникальное" смысла нет. Для себя - пожалуйста. Но если хочешь, как тут, товарищи, лохов на деньги разводить, то создай что-то всеми уже давно заезжанное, старое, и неинтересное, и будут стабильно и игроки, и профит.
Пользователь в офлайнеDelete PostОтправить личное сообщение
Вернуться в начало страницы
+Ответить с цитированием данного сообщения
John
сообщение 31.3.2014, 14:14
Сообщение #4


**

Группа: Пользователи
Наличность: 0
Пользователь №: 16.708
Возраст: 27



Цитата(el cabra @ 31.3.2014, 14:33) *

Не правда. Русских сверщиков так же привлекают воспоминания и ностальгия как и бывших игроков OSI. Иначе бы не играл бы никто на одних и тех же сферах, а требовали бы по настоящему что-то другое.
Я тоже никогда не видел чтобы русскую сферу делали по настоящему уникальной, без кислотно-токсичных цветов, что портят зрение, без маркетов, где люди сидят днями и ночями, тем самым ворам ничего не остается делать + мир в целом не используется ибо все сидят в одной локации и прыгают из портала в портал, без аркадной ПвП системы и т.д.

Что ты имеешь в виду под "полностью кастумный"? У меня есть лично на машине сборки где кастум систем (в том числе и систем городов, фракций, ПвМ и т.д.) столько, что ни одной Сфере не снилось (во всяком случае не в том объеме).

Это раз. Во вторых, с чего ты взял, что РанУО это обязательно резисты и пр. По дефолту да, там АoS/ML стоят, но большинству игроков не нравится эти эпохи и предпочитают базировать сервер на более ранней, олдскульной, и делается это заменой всего одной строчки в скриптах, и пропадают и резисты, и всплывающий текст, и многое другое. Про преимущества Ранки перед Сферой я вообще молчу, те кто работал на эмуляторах и так все знают. Взять хотябы этот старый лист сравнений:

Код
1) Sphere uses a text based saved world which is both slow to process and save, as well as large.
Runuo uses a binary based world, which is approximately 6x smaller, and about 12x faster to load.

2) Sphere uses a propietary scripting language, which is interlocked into its hardcore which is
C++, causing problems.  RunUO is coded in C#, both core and source scripts.

3) Sphere must convert its scripts into usable code in memory, causing excessive CPU cyles.  
RunUO compiles it's source scripts into a DLL, which is then loaded to become part of the emulator.
There is no conversion, nor a real-time script updater to cause extra CPU cycles.

4) Sphere allows for dynamic script updates using Resyncs.  RunUO must be restarted, which is the same
as freezing the world, except the client is disconnected and must reconnect.  Support for dynamic updates
could be coded, although is not neccessary.

5) Sphere scripting is limited to what is coded to be accepted by the core.  RunUO is limited to the
power of the language of C# (which is very little).  Also RunUO potentially could support VB,C++,Java
Delphi, Cobol, C, and any other .NET supported languages.

6) Sphere is approximately 85-90% hardcoded in C++.  RunUO is approximately 12% C# core, with 5%
of the core being overridable or modifiable.

7) Sphere has approximately 15-35 second world saves with high amounts of players and items.
Runuo barely hits 8 seconds.  While system dependant, they are still significantly higher.
This was done with the same playerbase.  Sphere had 100 online with 1 million items, RunUO the same.
The account amounts were the same, approximately 4,000 accounts, each account with 5 characters logged out.

8)* Sphere is approximately 23% completed with AOS.  RunUO is 99% completed. (preference)

9) Sphere requires approximately 4x more memory than RunUO for 1/2 the amount of items, decorations, players
and NPCs.

10) Sphere has hardcore bugs which are not fixable.  RunUO may have one, although it is unlikely.

11) Sphere's IP firewall is bugged and does not work.  RunUO's works perfectly.

12) Sphere requires heavy remodeling of a system when changed from hardcode to script.  RunUO
does not.  Since the languages are the same, they can just exclude the file and put it into the
Scripts directory.

13) Sphere has tags for all items mobiles and players, as well as accounts.  RunUO can be coded to
have these if the shard administrator wants them.  RunUO also comes with built in tag and comment support
for accounts.

14) Sphere barely has item detection support (to find an item within x tiles).  RunUO has full support
for this.

15) Sphere has no scope for variables.  RunUO uses C++ Style OOP scopes for its variables.

16) RunUO can be coded to interact with web servers, including paypal, worldpay, and other services which
may help the production of the shard.  Sphere will never have such support interlocked into it.

17) RunUO can be coded to interact with AIM, IRC, ICQ, or any other communication software.  Sphere cannot.

18) RunUO has a built in search engine for items in-game.  Sphere does not.

19) RunUO has full batch command support.  Sphere only has the nuke command, which does not work as well as
it should.

20) Sphere uses Types, where it is impossible to combine types, or modify a hardcoded type.  RunUO has
no such problem.  An item can be comprised of many interfaces or parent items, and is not hardcoded.

21) Sphere's magery system is hardcoded, and cryptic when it comes to customization.  RunUO's is 0% hardcoded
and fully customizable.  This includes necromancy, and chivalry (if you want to use those)

22) Sphere has no goal when it comes to a default type of gamestyle.  RunUO has chosen an OSI clone although
reserves the power to the admin of the shard to change anything they want virtually.

23) Sphere's gumps run at appromixately 1.75x slower than RunUO, and does not contain the same power
and dynamic functionality.

24) Sphere's syntax is bugged, preventing the ability to test many features.  RunUO has no syntax bugs
considering it uses an actual coding language.  Sphere's syntax and features being interlocked will
always cause problems because new features are always added to progress.

25) RunUO supports hashs as part of C#, Sphere does not have any such system.

26) RunUO can be programmmed to automatically restart when a script is updated on a schedule.  Sphere
cannot be programmed to do such a thing.

27) RunUO has full binary, xml, and text (with unicode) file read/write support.  Sphere has no support.

28) RunUO has full support of the house customization system.  Sphere has no support, nor will it ever.

29) RunUO has full support of custom maps.  Sphere has trouble with certain map dimensions.

30) RunUO supports up to theoretically, thousands of facets. Sphere has trouble with just trammel.

31) Sphere has a spawning system with no interface.  RunUO has a spawning system where you could make
a dynamic quest in-game.  Or you can use a system with just a regular spawner that supports up to 10
objects.

32) Sphere uses cryptic TDATA and MORE attributes which you have to memorize for every item type.  RunUO
uses descriptive variable properties which can be referred to easily since they are created and used in
script (not hardcode).

33) RunUO supports arrays of any datatype.  Or an arraylist of multiple datatypes.  Sphere has no support
for any type of array or structured datatype.

34) There is no stable version of sphere meant to be used on a live shard.  Almost all versions of RunUO
up to the newest, are meant to be used on a live shard and have never crashed using a fresh install.

35) RunUO has packet throttle regulation for movement of players (and/or staff).  Sphere claims to have this
although tests show that gear still works.  Runuo's has been compromised for speedhacks, but this is still being
worked on, and progress is going well.

36) RunUO can be coded to have support for custom clients, or other protocols connecting to it.  Sphere
will never have this support.  It is said to have some Iris specials, although they are hardcoded and
consequently not modifyable.  The Iris support is also unknown.

37) Sphere is submissive to certain requests by the client (fixed in general), causing exploits like injection
and its variants to seep through.  RunUO has no such problem.

38) RunUO can be coded to have a full web server integrated into it with ASP.NET and ADO.NET support.  Also with
a feature similar to MyUO.  Sphere will never have this support.

39) Sphere has ODBC or some type of database support, although it is said to not be working.  RunUO works
with databases via its MyUO clone called MyRunUO.  And can be coded to use databases in any way needed.

40) Sphere changes its syntax to support more complex or "stable/effecient" coding.  RunUO's language (C#)
will never change.  In the event that it does, it will ALWAYS be backwards compatible.  And the language
changing is up to microsoft.

41) Sphere has linux support which is fairly buggy, and quite possibly discontinued.  RunUO will have support
for other operating systems as clones for the .net framework are released.

42) RunUO has the power to support a full clone of factions and the resource allocation ability to support a large playerbase
(300-500 players online) participating in such a system.  Sphere will never have script based support for this,
and most likely, never dev or hardcore support either.

43) Sphere only supports timers with items that have them.  Timers do not work in backpacks or bank boxes (on purpose?)
and do not pass arguements, making them very limited.  RunUO has full timer support which can be linked to type actions
and arguement passing, allowing a coder to do anything.

44) Sphere loop and recurse support is not completed, nor does it work for the current support.  RunUO has various
loops and recurse support including while, for, foreach, do while, etc.

45) Sphere has limited trigger support using the @Trigger system.  Theoretically you can make new triggers although
it gives console warnings because its not built in.  RunUO uses methods for triggering, and has full support due
to using a real language, for more triggers, and methods.

46) Sphere has limited support for new skills becuase they are mostly hardcoded. While RunUO has full support for
new skills.  And with edited skill mul files, will be fully displayable by the client.

47) Nothing -

48) Sphere has very little region support other than what is hardcoded (attributes) and tags.  RunUO has support for
custom regions, custom region triggers, and tags (if you wanted them).

49) RunUO can be used to code fully automated tournament system (as an example of its power).  Such a system is very
difficult, if not impossible to make in Sphere.

50) Sphere's targeting system only works through items and you cannot target the ground or a static item and retrieve
mul data about it.  Also it does not support arguement passing.  RunUO can do all of that and more.

51) RunUO has path generation for NPCs so that they do not get stuck.  Sphere's NPCs get stuck quite often through
easy player tricks in certain area.

52) Sphere AI is almost completely hardcoded.  None of RunUO's AI code is in the core, allowing you to control how
your NPCs act down to the movement.

53) Sphere skill gain is heavily limited in manipulation and versatility when it comes to customization.  It is possible
to fully modify skillgain, although this is cumbersome, and makes the shard slower.  The real gaining of skills is done
partially in the core.  RunUO's skillgain is fully scripted, and therefore recodable at any level with no degredation of speed
or preformance.

54) Sphere core is the only supported portion of a release candidate.  The scripts are not priority.  This concludes that since
the core requires scripts to run, the core is not RC but in fact at the same state as the scripts.  Had the script support
been discontinued, then the release would be considered RC.  RunUO core and scripts are always supported and the versioning
reflects both portions of the release.  Also, the release is never split in order to decieve users into what to download
and how to get the emulator to work.

55) RunUO's community has over 50,000 members, with over 15,000 of them active everyday on the forums and iRC channel (combined).
Sphere barely has 10% in member count, with even less in ratio with activity.  Their boards do not cater to people who have lost
their login or somehow cannot login.

56) RunUO has support for event based coding through C#.  Sphere will never have this support.


По теме, создавать профита ради что либо "уникальное" смысла нет. Для себя - пожалуйста. Но если хочешь, как тут, товарищи, лохов на деньги разводить, то создай что-то всеми уже давно заезжанное, старое, и неинтересное, и будут стабильно и игроки, и профит.


Разводить никого не собираюсь, о платной системе даже не думаю, ибо это не моя идея в данный момент. Да и вообще я больше за ностальгию и пипл нежели танкодром и платников. Боюсь что на те деньги которые реально может принести нью сервер даже машину не починить так что пусть лучше люди насладятся игрой.

Так все таки какой тип сервера сейчас был бы уникален и актуален, скорее всего я бы смог на Sphere, потому как никогда не пробовал RunUO. У меня вопрос актуальна ли будет PVP Арена Free но совершенно не похожая на альфы и прочие вещи, со своей возможно узко-треугольной идеей но оригинальная арена, действительно оригинальная. Или всетаки полноценный шард, насколько сегодня люди ходят ходить на NPc? На сколько актуально именно PVP? Много ли играет ньюбов или всетаки игроки уже более менее двигаются в игре? (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
Пользователь в офлайнеDelete PostОтправить личное сообщение
Вернуться в начало страницы
+Ответить с цитированием данного сообщения
Narayan
сообщение 31.3.2014, 15:18
Сообщение #5


**********

Гарант UoKit
Сообщений: 2.848
Регистрация: 28.3.2007
Группа: Супермодераторы
Наличность: 15513
Пользователь №: 9.591



Цитата(John @ 31.3.2014, 15:14) *

У меня вопрос актуальна ли будет PVP Арена Free но совершенно не похожая на альфы и прочие вещи, со своей возможно узко-треугольной идеей но оригинальная арена, действительно оригинальная. Или всетаки полноценный шард, насколько сегодня люди ходят ходить на NPc? На сколько актуально именно PVP? Много ли играет ньюбов или всетаки игроки уже более менее двигаются в игре? (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)


Если ты ставишь акцент только на ру комьюнити, то скорее всего лучше использовать сфера эмулятор. Арена, как сервер, актуальна. Если сервер действительно уникальный, а не аналог альфы или кингдум пвп, то как сказал выше WRWR, главное - это качество реализации. Насколько качественно реализуешь, настолько быстрее ты найдешь своих игроков и признание.


--------------------
Пользователь в офлайнеDelete PostОтправить личное сообщение
Вернуться в начало страницы
+Ответить с цитированием данного сообщения
John
сообщение 31.3.2014, 15:24
Сообщение #6


**

Группа: Пользователи
Наличность: 0
Пользователь №: 16.708
Возраст: 27



Цитата(Narayan @ 31.3.2014, 16:18) *

Если ты ставишь акцент только на ру комьюнити, то скорее всего лучше использовать сфера эмулятор. Арена, как сервер, актуальна. Если сервер действительно уникальный, а не аналог альфы или кингдум пвп, то как сказал выше WRWR, главное - это качество реализации. Насколько качественно реализуешь, настолько быстрее ты найдешь своих игроков и признание.


Ну в голове у меня есть идея на мой взгляд она не похожа на альфу, платных систем не будет 100% и кучи халявы тоже. Я сейчас собираю всю возможную информацию для принятия решения.
Пользователь в офлайнеDelete PostОтправить личное сообщение
Вернуться в начало страницы
+Ответить с цитированием данного сообщения
nlink
сообщение 31.3.2014, 16:59
Сообщение #7


****

Группа: Пользователи
Наличность: 0
Пользователь №: 14.848
Возраст: 26



Цитата(John @ 31.3.2014, 16:24) *

Ну в голове у меня есть идея на мой взгляд она не похожа на альфу, платных систем не будет 100% и кучи халявы тоже. Я сейчас собираю всю возможную информацию для принятия решения.



делай пвп арену и закажи пару lets'playев на ютубе у людей у которых от 500 000 тысяч подписчиков, школоты навалит миллион.
Пользователь в офлайнеDelete PostОтправить личное сообщение
Вернуться в начало страницы
+Ответить с цитированием данного сообщения

Сообщений в этой теме
John   Ультима онлайн в настоящее время.   31.3.2014, 1:19
Aimed   Если хочешь быстро сделать какой-то полу клон, пох...   31.3.2014, 4:44
Aimed   Классика актуальна у зарубежных игроков эпохи рен...   31.3.2014, 6:57
el cabra   Разводить никого не собираюсь, о платной системе ...   31.3.2014, 14:31
John   ПвП, в любом случае, это единственное что весело ...   31.3.2014, 14:35
John   делай пвп арену и закажи пару lets'playев на ...   31.3.2014, 17:34
Narayan   Школота играет в ультиму сейчас? Мне кажется что ...   31.3.2014, 18:02
Soteric   1) ... 56) ... Благодарю, долгое время хотел увиде...   31.3.2014, 14:17
Juzzver   http://joinuo.com/?Shard_sort=era Пару страниц ша...   31.3.2014, 9:56
WRWR   В выборе эмулятора советую не заморачиваться Хочеш...   31.3.2014, 13:47
nlink   Школота играет в ультиму сейчас? Мне кажется что ...   31.3.2014, 18:23
John   ты посмотри в какую хрень иногда играют летсплейщ...   1.4.2014, 14:56
Jelian   Первые попытки открыть что то достойное были у мен...   2.4.2014, 18:30
Aimed   Первые попытки открыть что то достойное были у ме...   2.4.2014, 21:18
gosu   Арена актуальна, ест-но. И хотелось бы чтобы все э...   6.4.2014, 23:04
Juzzver   Столько же смысла и в аренах, когда все есть, пвп...   7.4.2014, 0:34
John   Моя идея это всетаки арена и она не простая сама п...   7.4.2014, 1:26
WRWR   Надо с деньгами идти объединяться а не с теориями   8.4.2014, 0:08
Warstone   Тут много Правильных слов было сказано по поводу У...   8.4.2014, 22:54
Aimed   А какая часть *духа УО* есть в ЕVE? По-моему наиб...   9.4.2014, 1:48
Narayan   А какая часть *духа УО* есть в ЕVE? По-моему наи...   9.4.2014, 2:22
el cabra   В Еве существует ощущение постоянного небольшого ...   9.4.2014, 8:52
Narayan   Если ты теряешь все, а твой убийца только имеет в...   9.4.2014, 16:17
Warstone   А какая часть *духа УО* есть в ЕVE? По-моему наи...   9.4.2014, 21:44
Soteric   Вкратце В подробностях Комментарий, раскрывающий...   9.4.2014, 9:28
el cabra   Вкратце В подробностях Комментарий, раскрывающи...   9.4.2014, 11:50
Aimed   А в чем смысл игры EVE? Там можно создавать, стро...   10.4.2014, 2:43
el cabra   Там можно создавать, строить что-то, добиваться к...   10.4.2014, 14:32
Juzzver   Смотрел видео с этими потерями в сотни ка баксов, ...   10.4.2014, 3:24
Aimed   Ты сейчас выделил из всех, самую главную цель, что...   10.4.2014, 23:46
el cabra   Так ты дальше читай. Уже поднадоело это... вырос ...   11.4.2014, 13:43
el cabra   Вообщем, все дружно следим за Life is Feudal, игра...   11.4.2014, 19:05
Juzzver   а что слышно за герриота проект?   11.4.2014, 20:32
el cabra   а что слышно за герриота проект? По тихоньку, ...   11.4.2014, 21:39
Boum Boum   Доброго всем дня. Рад что форум до сих пор сущест...   16.8.2018, 15:51
Ozzy Osbourne   Что в итоге удалось реализовать? Хорошая некроф...   16.8.2018, 17:58
olduo.com   отстань, людям пофлудить негде   17.8.2018, 11:37


Ответить в эту темуОткрыть новую тему
2 чел. читают эту тему (гостей: 2, скрытых пользователей: 0)
Пользователей: 0

 

- Текстовая версия | Версия для КПК Сейчас: 1.6.2024, 17:40
Designed by Nickostyle