Здравствуйте, гость ( Вход | Регистрация )

 
Ответить в эту темуОткрыть новую тему
> Не Умератют Игроки!, ХЕЛП!!!
Gm Hellfire
сообщение 13.8.2006, 15:27
Сообщение #1


*

Registred
Сообщений: 8
Регистрация: 13.8.2006
Группа: Пользователи
Наличность: 0
Пользователь №: 7.250



У меня сфера 55 р 4.0.2. Всё было нормально все играли, умерали, и тд... Но не с того не с сего началась запара: убиваеш чела у него 0 хп, но он не умерает ходит как так и нада, и ему нельзя нечего сделать! а у чара который его убил пишеться постоянно с боку Сriminal! Чё это может быть и как это исправить?? Помогите пожалуйста! буду очень признателен!!!
Пользователь в офлайнеDelete PostОтправить личное сообщение
Вернуться в начало страницы
+Ответить с цитированием данного сообщения
Dark_Falcon
сообщение 13.8.2006, 17:29
Сообщение #2


********

UoBugs
Сообщений: 1.534
Регистрация: 15.8.2004
Группа: Пользователи
Наличность: 0
Из: Москва
Пользователь №: 2.132



Ты наверное на ON=@Death поставил return 1
Пользователь в офлайнеDelete PostОтправить личное сообщение
Вернуться в начало страницы
+Ответить с цитированием данного сообщения
Gm Hellfire
сообщение 13.8.2006, 17:30
Сообщение #3


*

Registred
Сообщений: 8
Регистрация: 13.8.2006
Группа: Пользователи
Наличность: 0
Пользователь №: 7.250



хз! вот такая ошибка! и эта запара тока если одним чаром бью, а бью другим и всё нормально !а один запареный!
17:28:CRITICAL:Exception code=0c0000005, addr=0890c3, in Char OnTick (Death) (UID=06f01c)
вот скрипт

[CHARDEF 0190]
DEFNAME=c_man
Name=Man
ICON=i_pet_MAN
CAN=MT_EQUIP|MT_WALK|MT_RUN|MT_USEHANDS
RESOURCES=i_flesh_head, i_flesh_torso, i_flesh_right_arm, i_flesh_left_arm, i_flesh_left_leg, i_flesh_right_leg, i_blood_2
FOODTYPE=15 t_food, t_fruit
DESIRES=i_gold,e_notoriety
AVERSIONS=t_TRAP,t_eerie_stuff
SHELTER=r_house
BLOODCOLOR=0

TSPEECH=spk_human_prime
TSPEECH=spk_human_default
TEVENTS=e_Human_HearUnk

CATEGORY=Civilized
DESCRIPTION=Man
SUBSECTION=Miscellaneous


ON=@Create
NPC=brain_human
COLOR=colors_skin

FENCING={15.0 38.0}
PARRYING={15.0 38.0}
SWORDSMANSHIP={15.0 38.0}
WRESTLING={15.0 38.0}
MACEFIGHTING={15.0 38.0}
MAGICRESISTANCE={15.0 38.0}
TACTICS={15.0 38.0}

Кто может помочь стукните в асю! 193286386
Пользователь в офлайнеDelete PostОтправить личное сообщение
Вернуться в начало страницы
+Ответить с цитированием данного сообщения
DihlofozzZ
сообщение 13.8.2006, 18:40
Сообщение #4


***********

Администратор форума
Сообщений: 5.602
Регистрация: 8.3.2003
Группа: Администраторы
Наличность: 0
Из: Москва Россия
Пользователь №: 237



лучше бы sphere_skills.scp выложил...


--------------------
С уважением Администратор Форума.
Контактный Email: dihlofozzz@uokit.com


Topic Closed
Пользователь в офлайнеDelete PostОтправить личное сообщение
Вернуться в начало страницы
+Ответить с цитированием данного сообщения
Gm Hellfire
сообщение 14.8.2006, 14:18
Сообщение #5


*

Registred
Сообщений: 8
Регистрация: 13.8.2006
Группа: Пользователи
Наличность: 0
Пользователь №: 7.250



Цитата(DihlofozzZ @ 13.8.2006, 18:40)
лучше бы sphere_skills.scp выложил...
*

А причём здесь этот скрипт?
Пользователь в офлайнеDelete PostОтправить личное сообщение
Вернуться в начало страницы
+Ответить с цитированием данного сообщения
DihlofozzZ
сообщение 14.8.2006, 15:58
Сообщение #6


***********

Администратор форума
Сообщений: 5.602
Регистрация: 8.3.2003
Группа: Администраторы
Наличность: 0
Из: Москва Россия
Пользователь №: 237



потому что на рках основные вещи относящиеся к чарам вешают туда а не на скрипт нпса с ником Man (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)


--------------------
С уважением Администратор Форума.
Контактный Email: dihlofozzz@uokit.com


Topic Closed
Пользователь в офлайнеDelete PostОтправить личное сообщение
Вернуться в начало страницы
+Ответить с цитированием данного сообщения
Gm Hellfire
сообщение 14.8.2006, 19:49
Сообщение #7


*

Registred
Сообщений: 8
Регистрация: 13.8.2006
Группа: Пользователи
Наличность: 0
Пользователь №: 7.250



вот скрипт:
// ADV_RATE=800.0,200.0,10.0 = 800.0 successes at 100% to gain .1 skill, 200.0 successes at 50% to gain .1, 10.0 successes at 0% to gain .1

[SKILL 0]
DEFNAME=Skill_Alchemy
KEY=Alchemy
TITLE=Alchemist

DELAY=4.0,1.0
EFFECT=0.0,100.0
ADV_RATE=5.0,150.0,650.0
VALUES=1,20,100

BONUS_STATS=50
BONUS_STR=5
BONUS_DEX=20
BONUS_INT=50

STAT_STR=5
STAT_INT=50
STAT_DEX=40

On=@Fail
src.sysmessage You toss the failed mixture from the mortar, unable to create a potion from it.
return 1

ON=@Abort
sysmessage You fail to complete the potion
return 1

[SKILL 1]
DEFNAME=Skill_Anatomy
KEY=Anatomy
TITLE=Scholar
PROMPT_MSG=Whom shall I examine?
DELAY=3.0,1.0
STAT_STR=15
STAT_INT=50
STAT_DEX=15
BONUS_STR=0
BONUS_DEX=0
BONUS_INT=50
BONUS_STATS=50
ADV_RATE=2.0,60.0,250.0

On=@Fail
src.sysmessage You can't think of anything about this creature
return 1

ON=@Abort
sysmessage You fail to examine the creature fully
return 1

[SKILL 2]
DEFNAME=Skill_Animal_lore
KEY=AnimalLore
TITLE=Scholar
PROMPT_MSG=What animal should I look at?
DELAY=3.0,1.0
STAT_STR=0
STAT_INT=50
STAT_DEX=0
BONUS_STR=0
BONUS_DEX=0
BONUS_INT=50
BONUS_STATS=50
ADV_RATE=3.0,70.0,200.0

On=@Fail
src.sysmessage You can't think of anything off hand
return 1

ON=@Abort
sysmessage You stop trying to understand the creature
return 1

[SKILL 3]
DEFNAME=Skill_Appraise
KEY=ItemID
TITLE=Merchant
PROMPT_MSG=What do you wish to appraise and identify?
DELAY=1.0
STAT_STR=0
STAT_INT=50
STAT_DEX=0
BONUS_STR=0
BONUS_DEX=0
BONUS_INT=50
BONUS_STATS=50
ADV_RATE=3.0,70.0,250.0

On=@Fail
src.sysmessage You can't think of anything off hand
return 1

ON=@Abort
sysmessage You stop trying to appraise the item
return 1

[SKILL 4]
DEFNAME=Skill_Armslore
KEY=ArmsLore
TITLE=Arms%s
PROMPT_MSG=What would you like to evaluate?
DELAY=1.0
STAT_STR=10
STAT_INT=50
STAT_DEX=15
BONUS_STR=33
BONUS_DEX=33
BONUS_INT=34
BONUS_STATS=50
ADV_RATE=4.0,70.0,300.0

On=@Fail
src.sysmessage You are uncertain about this item
return 1

ON=@Abort
sysmessage You stop trying to evaluate the item
return 1

[SKILL 5]
DEFNAME=SKILL_Parrying
KEY=Parrying
TITLE=Defender
EFFECT=0.0,90.0

STAT_STR=50
STAT_INT=15
STAT_DEX=25
BONUS_STR=50
BONUS_DEX=50
BONUS_INT=0
BONUS_STATS=50
ADV_RATE=5.0,250.0,650.0

[SKILL 6]
DEFNAME=SKILL_Begging
KEY=Begging
TITLE=Beggar
PROMPT_MSG=To whom do you wish to grovel?
DELAY=2.0
STAT_STR=5
STAT_INT=55
STAT_DEX=25
BONUS_STR=0
BONUS_DEX=50
BONUS_INT=50
BONUS_STATS=50
ADV_RATE=2.0,30.0,150.0

ON=@Abort
sysmessage You fail utterly in your attempt to grovel
return 1

[SKILL 7]
DEFNAME=SKILL_Blacksmith
KEY=Blacksmithing
TITLE=Blacksmith
PROMPT_MSG=
DELAY=1.0
STAT_STR=50
STAT_INT=15
STAT_DEX=25
BONUS_STR=50
BONUS_DEX=20
BONUS_INT=5
BONUS_STATS=50
ADV_RATE=2.0,100.0,470.0
VALUES=1,30,200

On=@Fail
src.sysmessage You have failed to make anything
return 1

ON=@Abort
sysmessage You fail to complete the item
return 1

[SKILL 8]
DEFNAME=Skill_Bowcraft
KEY=Bowcraft
TITLE=Bowyer
PROMPT_MSG=
DELAY=2.0
STAT_STR=40
STAT_INT=45
STAT_DEX=50
BONUS_STR=15
BONUS_DEX=50
BONUS_INT=15
BONUS_STATS=50
ADV_RATE=2.0,100.0,450.0
VALUES=1,30,200

On=@Fail
src.sysmessage You fail to create the item
return 1

ON=@Abort
sysmessage You fail to complete the item
return 1

[SKILL 9]
DEFNAME=Skill_Peacemaking
KEY=Peacemaking
TITLE=Bard
PROMPT_MSG=
DELAY=2.0
STAT_STR=0
STAT_INT=50
STAT_DEX=50
BONUS_STR=0
BONUS_DEX=50
BONUS_INT=50
BONUS_STATS=50
ADV_RATE=2.0,30.0,120.0

On=@Fail
src.sysmessage You attempt to calm everyone, but fail
return 1

ON=@Abort
sysmessage You fail to complete the song
return 1

[SKILL 10]
DEFNAME=Skill_Camping
KEY=Camping
TITLE=Camper
DELAY=6.0
PROMPT_MSG=
STAT_STR=30
STAT_INT=30
STAT_DEX=30
BONUS_STR=33
BONUS_DEX=33
BONUS_INT=34
BONUS_STATS=50
ADV_RATE=2.0,30.0,120.0

On=@Fail
src.sysmessage You fail to ignite the campfire
return 1

ON=@Abort
sysmessage You give up trying to light the campfire
return 1

[SKILL 11]
DEFNAME=Skill_Carpentry
KEY=Carpentry
TITLE=Carpenter
PROMPT_MSG=
DELAY=2.0
STAT_STR=50
STAT_INT=40
STAT_DEX=30
BONUS_STR=50
BONUS_DEX=30
BONUS_INT=20
BONUS_STATS=50
ADV_RATE=3.0,100.0,460.0
VALUES=1,20,100

On=@Fail
src.sysmessage You fail to create the item
return 1

ON=@Abort
sysmessage You fail to complete the item
return 1

[SKILL 12]
DEFNAME=Skill_Cartography
KEY=Cartography
TITLE=Cartographer
PROMPT_MSG=
DELAY=2.0
STAT_STR=15
STAT_INT=50
STAT_DEX=20
BONUS_STR=0
BONUS_DEX=20
BONUS_INT=50
BONUS_STATS=50
ADV_RATE=3.0,200.0,600.0
VALUES=1,20,80

On=@Fail
src.sysmessage Thy trembling hand results in an unusable map
return 1

ON=@Abort
sysmessage You fail to complete the map
return 1

[SKILL 13]
DEFNAME=Skill_Cooking
KEY=Cooking
TITLE=Chef
PROMPT_MSG=What would you like to cook?
DELAY=2.0
STAT_STR=25
STAT_INT=45
STAT_DEX=20
BONUS_STR=0
BONUS_DEX=40
BONUS_INT=50
BONUS_STATS=50
ADV_RATE=3.0,100.0,500.0
VALUES=1,20,80

On=@Fail
src.sysmessage You burn the food to a crisp! It's ruined
return 1

ON=@Abort
sysmessage You stop cooking the food
return 1

[SKILL 14]
DEFNAME=Skill_DetectHidden
KEY=DetectingHidden
TITLE=Detective
PROMPT_MSG=
DELAY=3.0,2.0
STAT_STR=15
STAT_INT=50
STAT_DEX=20
BONUS_STR=0
BONUS_DEX=20
BONUS_INT=50
BONUS_STATS=50
ADV_RATE=3.0,70.0,200.0

On=@Fail
if <src.detectinghidden> == 1.6
src.detectinghidden = 1.7
endif
src.sysmessage You can see nothing hidden there
return 1

ON=@Abort
sysmessage You stop looking for anything hidden
return 1

[SKILL 15]
DEFNAME=Skill_Enticement
KEY=Enticement
TITLE=Bard
PROMPT_MSG=Never use this skill in guarded zone! Whom do you wish to entice?
DELAY=2.0
STAT_STR=15
STAT_INT=50
STAT_DEX=50
BONUS_STR=0
BONUS_DEX=50
BONUS_INT=50
BONUS_STATS=50
ADV_RATE=3.0,30.0,150.0

On=@Fail
if ((<src.region.flags> | <src.targ.region.flags>) & 04000)
src.criminal
endif
src.sysmessage Your music fails to attract them.
return 1

ON=@Abort
sysmessage You fail to complete the song
return 1

[SKILL 16]
DEFNAME=Skill_EvalInt
KEY=EvaluatingIntel
TITLE=Scholar
PROMPT_MSG=Select char to inspect.
DELAY=1.0
STAT_STR=5
STAT_INT=50
STAT_DEX=10
BONUS_STR=0
BONUS_DEX=0
BONUS_INT=50
BONUS_STATS=50
ADV_RATE=2.0,60.0,250.0

On=@Fail
src.sysmessage You cannot seem to judge the creature correctly
return 1

ON=@Abort
sysmessage You fail to inspect the creature completely
return 1

[SKILL 17]
DEFNAME=Skill_Healing
KEY=Healing
TITLE=Healer
PROMPT_MSG=Who will you use the bandages on?
DELAY=20.0
STAT_STR=10
STAT_INT=50
STAT_DEX=10
BONUS_STR=0
BONUS_DEX=30
BONUS_INT=50
BONUS_STATS=50
ADV_RATE=9.0,200.0,500.0 //не влияет !

On=@Fail
src.sysmessage You apply the bandages, but they barely help

ON=@Abort
sysmessage You stop applying the bandages
return 1

[SKILL 18]
DEFNAME=Skill_Fishing
KEY=Fishing
TITLE=Fisher%s
PROMPT_MSG=What water do you want to fish in?
DELAY=2.0
STAT_STR=40
STAT_INT=30
STAT_DEX=40
BONUS_STR=10
BONUS_DEX=50
BONUS_INT=0
BONUS_STATS=50
ADV_RATE=3.0,50.0,400.0
VALUES=1,30,200

On=@Fail
src.sysmessage You fish a while, but fail to catch anything
return 1

ON=@Abort
sysmessage You pull your line back in and stop fishing
return 1

[SKILL 19]
DEFNAME=Skill_Forensics
KEY=Forensics
TITLE=Scholar
PROMPT_MSG=What corpse would you like to examine?
DELAY=1.0
STAT_STR=10
STAT_INT=50
STAT_DEX=25
BONUS_STR=0
BONUS_DEX=0
BONUS_INT=50
BONUS_STATS=50
ADV_RATE=3.0,70.0,250.0

On=@Fail
src.sysmessage You can tell nothing about the corpse
if (<src.targ.type>!=t_corpse) && (<src.forensics> < 100.0)
if <src.restest 3 i_forensics_bug>
src.title Forensics bug
src.emote was penetrate for bug exploiting.
src.forensics = 0
else
src.newitem i_forensics_bug
src.act.equip
src.message If you'll try to use this skill on items which is NOT corpse, you will be penetrated.
endif
endif
return 1

ON=@Abort
sysmessage You decide you'd rather not look at that
return 1

[SKILL 20]
DEFNAME=Skill_Herding
KEY=Herding
TITLE=Shepherd
PROMPT_MSG=
DELAY=2.0
STAT_STR=50
STAT_INT=50
STAT_DEX=50
BONUS_STR=25
BONUS_DEX=45
BONUS_INT=30
BONUS_STATS=50
ADV_RATE=3.0,70.0,250.0

On=@Fail
src.sysmessage You don't seem to be able to persuade that to move
return 1

ON=@Abort
sysmessage You give up trying to persuade that to move
return 1

[SKILL 21]
DEFNAME=Skill_Hiding
KEY=Hiding
TITLE=Rogue
PROMPT_MSG=
DELAY=2.0
STAT_STR=20
STAT_INT=50
STAT_DEX=50
BONUS_STR=0
BONUS_DEX=50
BONUS_INT=20
BONUS_STATS=50
ADV_RATE=3.0,70.0,200.0

On=@Fail
src.sysmessage You can't seem to hide here
return 1

ON=@Abort
sysmessage You stop trying to hide
return 1

[SKILL 22]
DEFNAME=Skill_Provocation
KEY=Provocation
TITLE=Bard
PROMPT_MSG=Never use this skill in guarded zone! Whom do you wish to incite?
DELAY=3.0
STAT_STR=20
STAT_INT=50
STAT_DEX=50
BONUS_STR=0
BONUS_DEX=50
BONUS_INT=10
BONUS_STATS=50
ADV_RATE=3.0,150.0,400.0

On=@Fail
if ((<src.region.flags> | <src.targ.region.flags>) & 04000)
src.criminal
endif
src.sysmessage Your music fails to incite enough anger
return 1

ON=@Abort
sysmessage You decide not to incite anything for now
return 1

[SKILL 23]
DEFNAME=Skill_Inscription
KEY=Inscription
TITLE=Scribe
PROMPT_MSG=
DELAY=3.0
STAT_STR=15
STAT_INT=50
STAT_DEX=15
BONUS_STR=0
BONUS_DEX=0
BONUS_INT=50
BONUS_STATS=50
ADV_RATE=3.0,100.0,650.0
VALUES=1,30,200

ON=@Fail
sysmessage You fail to inscribe the scroll, and the scroll is ruined
consume 1 i_scroll_blank

ON=@Abort
sysmessage You scribble on the scroll a bit, but fail to finish it
return 1

[SKILL 24]
DEFNAME=Skill_LockPick
KEY=LockPicking
TITLE=Locksmith
PROMPT_MSG=What do you want to pick?
DELAY=3.0
STAT_STR=20
STAT_INT=50
STAT_DEX=50
BONUS_STR=0
BONUS_DEX=50
BONUS_INT=20
BONUS_STATS=50
ADV_RATE=7.0,70.0,300.0

On=@Fail
src.sysmessage You are unable to pick the lock

ON=@Abort
sysmessage You stop trying to pick the lock
return 1

[SKILL 25]
DEFNAME=Skill_Magery
KEY=Magery
TITLE=Mage
PROMPT_MSG=
STAT_STR=20
STAT_INT=50
STAT_DEX=40
BONUS_STR=0
BONUS_DEX=0
BONUS_INT=50
BONUS_STATS=50
ADV_RATE=10.0,400.0,800.0
VALUES=1,20,80

ON=@Start
IF <TAG0.CLASS>==class_druid
TIMERD=<eval( (((<TIMERD> * 100)/(<magery>/10)) * 100)/(<int>))>
ELIF <TAG0.PROFESSION>==2
TIMERD=((<eval( (((<TIMERD> * 100)/(<magery>/10)) * 100)/(<int>))> / 10) * 8)
ELIF <TAG0.PROFESSION>==11
TIMERD=((<eval( (((<TIMERD> * 100)/(<magery>/10)) * 100)/(<int>))> / 10) * 9)
ELSE
TIMERD=<eval( (((<TIMERD> * 100)/(<magery>/10)) * 100)/(<int>))>
ENDIF

ON=@Abort
sysmessage You stop casting the spell

[SKILL 26]
DEFNAME=Skill_MagicResist
KEY=MagicResistance
TITLE=Resistor
EFFECT=0.0,90.0
PROMPT_MSG=
STAT_STR=40
STAT_INT=50
STAT_DEX=40
BONUS_STR=0
BONUS_DEX=0
BONUS_INT=50
BONUS_STATS=50
ADV_RATE=3.0,100.0,400.0

[SKILL 27]
DEFNAME=Skill_Tactics
KEY=Tactics
TITLE=Warrior
PROMPT_MSG=
STAT_STR=50
STAT_INT=40
STAT_DEX=50
BONUS_STR=50
BONUS_DEX=50
BONUS_INT=0
BONUS_STATS=50
ADV_RATE=8.0,350.0,700.0

[SKILL 28]
DEFNAME=Skill_Snooping
KEY=Snooping
TITLE=Pickpocket
PROMPT_MSG=
DELAY=2.0
STAT_STR=30
STAT_INT=50
STAT_DEX=50
BONUS_STR=0
BONUS_DEX=50
BONUS_INT=0
BONUS_STATS=50
ADV_RATE=4.0,80.0,500.0

On=@Fail
sysmessage You fail to peek into the container

ON=@Abort
sysmessage You give up trying to peek into the container
return 1

[SKILL 29]
DEFNAME=Skill_Musicianship
KEY=Musicianship
TITLE=Bard
PROMPT_MSG=
DELAY=2.0
STAT_STR=20
STAT_INT=50
STAT_DEX=50
BONUS_STR=0
BONUS_DEX=50
BONUS_INT=20
BONUS_STATS=50
ADV_RATE=5.0,100.0,500.0

On=@Fail
src.sysmessage You play poorly, and there is no effect
return 1

ON=@Abort
sysmessage You put down your instrument
return 1

[SKILL 30]
DEFNAME=Skill_Poisoning
KEY=Poisoning
TITLE=Assassin
PROMPT_MSG=To what do you wish to apply the poison?
DELAY=3.0
STAT_STR=15
STAT_INT=40
STAT_DEX=40
BONUS_STR=0
BONUS_DEX=20
BONUS_INT=50
BONUS_STATS=50
ADV_RATE=3.0,50.0,250.0
VALUES=1,30,200

On=@Fail
sysmessage You fail to apply a sufficient dose of poison to it
if (<src.targ.type>!=t_weapon_sword) && (<src.targ.type>!=t_weapon_fence) && (<src.targ.type>!=t_food)
src.sysmessage Incorrect using of skill! First target must be weapon, next target - some kind of poison.
return 1
endif
if (<src.act.baseid>!=i_potion_poisondeadly) && (<src.act.baseid>!=i_potion_poisongreat) && (<src.act.baseid>!=i_potion_poison) && (<src.act.baseid>!=i_potion_poisonless) && (<src.act.baseid>!=i_bottle_green)
src.sysmessage Incorrect using of skill! First target must be weapon, next target - some kind of poison.
return 1
endif
src.spelleffect 20 <src.act.more2>
if <src.act.amount>>1
src.act.amount=(<src.act.amount>-1)
else
src.act.remove
endif
return 1

ON=@Abort
sysmessage You decide not to poison anything for now
return 1

[SKILL 31]
DEFNAME=Skill_Archery
KEY=Archery
TITLE=Archer
PROMPT_MSG=
DELAY=2.0,0.1
STAT_STR=40
STAT_INT=30
STAT_DEX=50
BONUS_STR=0
BONUS_DEX=50
BONUS_INT=5
BONUS_STATS=50
ADV_RATE=5.0,150.0,500.0

[SKILL 32]
DEFNAME=Skill_Spiritspeak
KEY=SpiritSpeak
TITLE=Medium
PROMPT_MSG=
DELAY=2.0
STAT_STR=20
STAT_INT=50
STAT_DEX=30
BONUS_STR=0
BONUS_DEX=0
BONUS_INT=50
BONUS_STATS=50
ADV_RATE=3.0,50.0,100.0

ON=@Success
IF <SRC.TAG0.NECROABILITY>==1
LOCAL.ITOTAIS=0
LOCAL.RADIUS = <eval <src.spiritspeak>/<def.radius_divide>>
IF (<LOCAL.RADIUS> < 2)
LOCAL.RADIUS = 2
ENDIF
FORITEMS <LOCAL.RADIUS>
LOCAL.ITOTAIS +=1
ENDFOR
FOR <eval <LOCAL.ITOTAIS>>
FORITEMS <LOCAL.RADIUS>
IF (<BASEID>==i_corpse) && (<MOREY> > 0)
ELSE
IF (<BASEID>==i_corpse)
SERV.NEWNPC=<AMOUNT>
NEW.REMOVEFROMVIEW
NEW.P = 1,1
IF (<NEW.NPC>==1)
NEW.REMOVE
ELSE
IF (<SRC.HITS> > (<SRC.STR>+500))
SRC.SYSMESSAGE You don't need more energy...
RETURN 1
ENDIF
SRC.HITS +=100
SRC.SFX=<NEW.SOUND>
SRC.SFX 586
SRC.SAY Ahn Mih Sah Ko
SRC.ANIM 17
SECTOR.allclients sendpacket 0c0 00 D0 D<src.uid> W036d4 W<p.x> W<p.y> B<eval(<p.z>+3)> W0 W0 B0 B2 B13 00 00 00 B1 D1152 D5
SRC.SYSMESSAGE You drain an anergy from e corpse...
MOREY=1
COLOR=014
NEW.REMOVE
ENDIF
ENDIF
ENDIF
ENDFOR
ENDFOR
ENDIF

[DEFNAME spirit_speak_things]
radius_divide 200 //// radius
heal_divide 50 //// heal divide factor

On=@Fail
src.sysmessage You fail your attempt at contacting the netherworld
return 1

ON=@Abort
sysmessage You stop trying to commune with the netherworld
return 1

[SKILL 33]
DEFNAME=Skill_Stealing
KEY=Stealing
TITLE=Thief
PROMPT_MSG=Which item will you attempt to steal?
DELAY=2.5
STAT_STR=40
STAT_INT=50
STAT_DEX=50
BONUS_STR=0
BONUS_DEX=50
BONUS_INT=0
BONUS_STATS=50
ADV_RATE=3.0,70.0,250.0

On=@Fail
sysmessage You fail to steal the item
return 1

ON=@Abort
sysmessage You give up trying to steal the item
return 1

[SKILL 34]
DEFNAME=Skill_Tailoring
KEY=Tailoring
TITLE=Tailor
PROMPT_MSG=
DELAY=3.0
STAT_STR=30
STAT_INT=30
STAT_DEX=50
BONUS_STR=5
BONUS_DEX=50
BONUS_INT=20
BONUS_STATS=50
ADV_RATE=10.0,200.0,650.0
VALUES=1,20,80

On=@Fail
src.sysmessage You failed and some of the cloth is ruined
return 1

ON=@Abort
sysmessage You decide not to sew anymore for now
return 1

[SKILL 35]
DEFNAME=Skill_Taming
KEY=Taming
TITLE=Tamer
PROMPT_MSG=Which animal you want to tame?
DELAY=2.0
STAT_STR=30
STAT_INT=40
STAT_DEX=50
BONUS_STR=30
BONUS_DEX=10
BONUS_INT=50
BONUS_STATS=20
ADV_RATE=3.0,70.0,300.0

On=@Fail
src.sysmessage You fail to tame the creature
return 1

ON=@Abort
sysmessage You give up trying to tame the creature
return 1

[SKILL 36]
DEFNAME=skill_tasteid
KEY=TasteID
TITLE=Food Taster
PROMPT_MSG=What would you like to taste?
DELAY=1.0
STAT_STR=25
STAT_INT=50
STAT_DEX=15
BONUS_STR=20
BONUS_DEX=0
BONUS_INT=50
BONUS_STATS=50
ADV_RATE=3.0,60.0,250.0

On=@Fail
src.sysmessage You cannot discern anything about this substance
return 1

ON=@Abort
sysmessage You decide against tasting anything
return 1

[SKILL 37]
DEFNAME=Skill_Tinkering
KEY=Tinkering
TITLE=Tinker
PROMPT_MSG=
DELAY=3.0
STAT_STR=30
STAT_INT=50
STAT_DEX=50
BONUS_STR=20
BONUS_DEX=20
BONUS_INT=60
BONUS_STATS=50
ADV_RATE=5.0,200.0,600.0
VALUES=1,20,80

On=@Fail
src.sysmessage Tinkering failed
return 1

ON=@Abort
sysmessage You stop trying to make anything
return 1

[SKILL 38]
DEFNAME=Skill_Tracking
KEY=Tracking
TITLE=Ranger
PROMPT_MSG=
DELAY=4.0
STAT_STR=25
STAT_INT=50
STAT_DEX=50
BONUS_STR=0
BONUS_DEX=50
BONUS_INT=50
BONUS_STATS=50
ADV_RATE=5.0,150.0,400.0

On=@Fail
src.sysmessage You fail to find somebody
return 1

ON=@Abort
sysmessage You stop tracking
return 1

[SKILL 39]
DEFNAME=Skill_Vet
KEY=Veterinary
TITLE=Veterinarian
PROMPT_MSG=What animal would you like to heal?
DELAY=20.0
STAT_STR=30
STAT_INT=50
STAT_DEX=40
BONUS_STR=20
BONUS_DEX=20
BONUS_INT=60
BONUS_STATS=50
ADV_RATE=8.0,100.0,400.0// Не влияет !

On=@Fail
src.sysmessage You apply the bandages, but they barely help

ON=@Abort
sysmessage You stop applying the bandages
return 1

[SKILL 40]
DEFNAME=Skill_Swordsmanship
KEY=Swordsmanship
TITLE=Swords%s
PROMPT_MSG=
STAT_STR=50
STAT_INT=40
STAT_DEX=50
BONUS_STR=50
BONUS_DEX=50
BONUS_INT=0
BONUS_STATS=50
ADV_RATE=3.0,150.0,500.0

[SKILL 41]
DEFNAME=Skill_Macefighting
KEY=Macefighting
TITLE=Macefighter
PROMPT_MSG=
STAT_STR=50
STAT_INT=35
STAT_DEX=50
BONUS_STR=50
BONUS_DEX=20
BONUS_INT=0
BONUS_STATS=50
ADV_RATE=3.0,150.0,500.0

[SKILL 42]
DEFNAME=Skill_Fencing
KEY=Fencing
TITLE=Fencer
PROMPT_MSG=
STAT_STR=50
STAT_INT=50
STAT_DEX=50
BONUS_STR=20
BONUS_DEX=50
BONUS_INT=0
BONUS_STATS=50
ADV_RATE=2.0,150.0,500.0

[SKILL 43]
DEFNAME=Skill_Wrestling
KEY=Wrestling
TITLE=Wrestler
PROMPT_MSG=
STAT_STR=50
STAT_INT=30
STAT_DEX=50
BONUS_STR=50
BONUS_DEX=50
BONUS_INT=0
BONUS_STATS=50
ADV_RATE=2.0,200.0,800.0

[SKILL 44]
DEFNAME=Skill_Lumberjack
KEY=Lumberjacking
TITLE=Lumberjack
PROMPT_MSG=
DELAY=1.0
STAT_STR=50
STAT_INT=30
STAT_DEX=45
BONUS_STR=50
BONUS_DEX=10
BONUS_INT=0
BONUS_STATS=50
ADV_RATE=3.0,70.0,220.0
VALUES=1,10,50

On=@Fail
src.sysmessage You hack at the tree for a while, but fail to produce any useable wood
if (<src.lumberjacking><30.0) && (rand(20)==1)
try src.lumberjacking=<src.lumberjacking>+0.1
endif
return 1

ON=@Abort
sysmessage You decide not to chop wood for now
return 1

[SKILL 45]
DEFNAME=Skill_Mining
KEY=Mining
TITLE=Miner
PROMPT_MSG=Where would you like to mine?
DELAY=1.0
STAT_STR=50
STAT_INT=30
STAT_DEX=45
BONUS_STR=50
BONUS_DEX=30
BONUS_INT=0
BONUS_STATS=50
ADV_RATE=4.0,70.0,250.0
VALUES=1,10,80

On=@Fail
src.sysmessage You loosen some rocks but fail to find any useable ore
if (<src.mining><30.0) && (rand(50)==1)
try src.mining=<src.mining>+0.1
endif
return 1

ON=@Abort
sysmessage You decide not to mine for now
return 1

[SKILL 46]
DEFNAME=Skill_Meditation
KEY=Meditation
TITLE=Stoic
DELAY=2.0,1.0
STAT_STR=10
STAT_INT=50
STAT_DEX=10
BONUS_STR=5
BONUS_DEX=50
BONUS_INT=5
BONUS_STATS=50
ADV_RATE=3.0,200.0,400.0

On=@Fail
src.sysmessage You lose your concentration

ON=@Abort
sysmessage You stop concentrating
return 1

[SKILL 47]
DEFNAME=Skill_Stealth
KEY=Stealth
TITLE=Rogue
PROMPT_MSG=
DELAY=2.0
STAT_STR=20
STAT_INT=50
STAT_DEX=50
BONUS_STR=0
BONUS_DEX=50
BONUS_INT=20
BONUS_STATS=50
ADV_RATE=4.0,150.0,600.0

On=@Fail
src.sysmessage You can't seem to stealth here
if (<src.stealth><30.0) && (rand(50)==1)
try src.stealth=<src.stealth>+0.1
endif
return 1

ON=@Abort
sysmessage You give up trying to hide here
return 1

[SKILL 48]
DEFNAME=Skill_Remove_Trap
KEY=RemoveTrap
TITLE=Jack
PROMPT_MSG=@08d0,4 You must use command .TRAP !
DELAY=7.0,3.0,2.0
FLAGS=01
STAT_STR=20
STAT_INT=50
STAT_DEX=50
BONUS_STR=0
BONUS_DEX=50
BONUS_INT=20
BONUS_STATS=50
ADV_RATE=8.0,150.0,560.0

ON=@SELECT
action=-1
src.trap
return 1

[SKILL 49]
DEFNAME=SKILL_Necromancy
KEY=Necromancy
TITLE=Necromancer
PROMPT_MSG=
STAT_STR=20
STAT_INT=50
STAT_DEX=40
BONUS_STR=0
BONUS_DEX=0
BONUS_INT=50
BONUS_STATS=50
ADV_RATE=3.0,50.0,200.0
VALUES=1,10,80

On=@Fail
src.sysmessage The Necro spell fizzles
return 1

ON=@Abort
sysmessage You stop casting the spell
return 1

[SKILLCLASS 0]
// undeclared class.
// max skills for players of this skill class.
// might want this to be all 50.0 to make people declare a class?
DEFNAME=Class_undeclared
NAME=undeclared
//EVENTS=e_ClassUndeclared
STATSUM=350
SKILLSUM=5100.0
STR=100
INT=100
DEX=100
Anatomy=100.0
ItemID=100.0
ArmsLore=100.0
Parrying=100.0
Begging=100.0
Blacksmithing=100.0
Bowcraft=100.0
Peacemaking=100.0
Camping=100.0
Carpentry=100.0
Cartography=100.0
Cooking=100.0
DetectingHidden=100.0
Enticement=100.0
EvaluatingIntel=100.0
Healing=100.0
Fishing=100.0
Forensics=100.0
Herding=100.0
Hiding=100.0
Provocation=100.0
Inscription=100.0
LockPicking=100.0
Magery=100.0
MagicResistance=100.0
Tactics=100.0
Snooping=100.0
Musicianship=100.0
Poisoning=100.0
Archery=100.0
SpiritSpeak=100.0
Stealing=100.0
Tailoring=100.0
Taming=100.0
TasteID=100.0
Tinkering=100.0
Tracking=100.0
Veterinary=100.0
Swordsmanship=100.0
Macefighting=100.0
Fencing=100.0
Wrestling=100.0
Lumberjacking=100.0
Mining=100.0
Meditation=100.0
Stealth=100.0
RemoveTrap=100.0
Necromancy=100.0
Пользователь в офлайнеDelete PostОтправить личное сообщение
Вернуться в начало страницы
+Ответить с цитированием данного сообщения
Gm Hellfire
сообщение 15.8.2006, 15:28
Сообщение #8


*

Registred
Сообщений: 8
Регистрация: 13.8.2006
Группа: Пользователи
Наличность: 0
Пользователь №: 7.250



Ну что не кто помочь неможет?!
Пользователь в офлайнеDelete PostОтправить личное сообщение
Вернуться в начало страницы
+Ответить с цитированием данного сообщения
Hekt0
сообщение 17.8.2006, 19:00
Сообщение #9




Гость







А ниже ничего нету? (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) а то нас в основном интерисовало что ниже скиллов (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
Вернуться в начало страницы
+Ответить с цитированием данного сообщения
Gm Hellfire
сообщение 18.8.2006, 13:34
Сообщение #10


*

Registred
Сообщений: 8
Регистрация: 13.8.2006
Группа: Пользователи
Наличность: 0
Пользователь №: 7.250



Короче када у чара становиться 0 хп и он не умерает, я нажимаю .set edit и на чара который не умерает и када убираю memory, то он умирает!
Пользователь в офлайнеDelete PostОтправить личное сообщение
Вернуться в начало страницы
+Ответить с цитированием данного сообщения

Ответить в эту темуОткрыть новую тему
1 чел. читают эту тему (гостей: 1, скрытых пользователей: 0)
Пользователей: 0

 

- Текстовая версия | Версия для КПК Сейчас: 26.5.2024, 15:08
Designed by Nickostyle