UoKit.com Форумы > Ultima Online : Dev > Sphere Server > Sphere Server 0.56 - Sphere X
Страницы: 1, 2
Llirik
Как работает функция TAG.*DAMAGE?
Вверх
ЖаК
Код
30-08-2006, Nazghul
- MODIFIED: RESCOLD, RESENERGY, RESFIRE, RESPOISON now can also be set on NPC
  Remember that RES*=100 will give you a 100 percent immunity against the damage inflicted
  by TAG.*DAMAGE.
- Added: COMBAT_SPECIALDAMAGE to INI CombatFlags (08). If set, TAG.*DAMAGE (below) will be
  used.
- Added: COMBAT_USE_RESISTANCE to INI CombatFlags (010). If set, RES* on characters will
  also be weighted against normal damage if the old fashioned damage flags are set.
- Added: TAG.COLDDAMAGE, TAG.ENERGYDAMAGE, TAG.FIREDAMAGE, TAG.POISONDAMAGE for characters
  and items. The server will only evaluate the tags on characters, and if ComBatFlag
  COMBAT_SPECIALDAMAGE is set. Then any damage done to others (if it's damage type contains
  at least one of the physical types OR magic) will be increased by the value of the
  appropriate tag, lowered by the RES* percentage of the victim.
  Tags on items will not be evaluated by the server - their values can be used to for
  example increase the TAGs or the RES* properties on characters on equip of the item.
  This way you can use TAG.*DAMAGE on a weapon to increase the wearer's appropriate
  damage tag, or on a piece of armor to increase his RES*, or to whatever you want.

Вверх
Llirik
А, как сделать так, чтобы, когда пишешь в скрипте например:

ON=@Damage
src.damage <eval <cont.food> / 100>

Чтобы дамаг над головой показывался? FeatureAOS = 08 прописан.
Вверх
ЖаК
on=@gethit
say <argn>
Вверх
Breaker
Зайти в игру под 4.х.х+ клиентом, тогда пишет...
Вверх
Llirik
Цитата(ЖаК @ 25.6.2013, 10:47)

on=@gethit
say <argn>

А как сделать, так, чтобы всё в одну строчку писалось?

Цитата(Breaker @ 25.6.2013, 14:48)

Зайти в игру под 4.х.х+ клиентом, тогда пишет...

У меня 6.x.x. клиент.
Вверх
ЖаК
Цитата(Llirik @ 26.6.2013, 2:29)

А как сделать, так, чтобы всё в одну строчку писалось?
У меня 6.x.x. клиент.


использовать принцип function или что ты имеешь ввиду?

ну можно так

ON=@Damage
local.d <eval <cont.food> / 100>
src.damage <local.d>
src.say <local.d>

вот тебе "одна строчка" , но тогда это не конечный дэмаг
Вверх
Llirik
Цитата(ЖаК @ 6.7.2013, 16:27)

использовать принцип function или что ты имеешь ввиду?

ну можно так

ON=@Damage
local.d <eval <cont.food> / 100>
src.damage <local.d>
src.say <local.d>

вот тебе "одна строчка" , но тогда это не конечный дэмаг

В смысле не конечный демаг?
Вверх
ЖаК
урон в итоге будет посчитан через @gethit

ну можешь конечно сделать так

ON=@Damage
local.d <eval <cont.food> / 100>
src.damage <local.d>
src.say <local.d>

и это повесить на атакуемого
on=@gethit
argn2 0

и будет все огонь
Вверх
Kanibal
Цитата(ЖаК @ 7.7.2013, 8:55)

и это повесить на атакуемого
on=@gethit
argn2 0

Исходя из инфы:
Код

Argument  In/Out   Description
ARGN1      IO         The amount of damage being applied.
ARGN2      IO         The type of damage being applied.

получается что нужно ARGN1 использовать.
Вверх
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.
Version for Pocket PC © 2006-2024, IPBest Studio.